יום ראשון, 20 באוגוסט 2023

פתאום חופשה

ביום רביעי השבוע הבנתי שהחופשה המרוכזת מתחילה ביום ראשון (מחר), להפתעתי.

מאחר והחופשה המשפחתית שלנו מתוכננת לסוכות, והכנס בספטמבר, לא באמת חשבתי יותר מדי על החופשה המרוכזת הזאת. בשנה שעברה בשל התשת יתר לקחתי שבועיים וחצי של חופש באוגוסט, כדי לנוח ולהתרענן. יותר משבוע עבדתי על סידור הבית, חדר העבודה והסיפריות, דבר שאני מאוד שמחה עליו וגאה בו כי חדר העבודה משמש את הילדים מאז למוסיקה ולמשחקים, בעוד שלפני כן הוא היה אורווה ללא סוסים.

מזל שיש בלוג וכתבתי רבות באוגוסט שעבר. מדהים אותי שרק שנה עברה מאז, זה נקרא לי כל כך רחוק מצד אחד וקרוב מצד אחר. בשנה הזאת היו הרבה רעידות אדמה בקשר שלי עם ממיע, יותר מתמיד. זה התחיל לפני שנה בערך, ואני חושבת שלפני כן הקשר היה יותר רדום, מאחר ואפילו לא סיפרתי על הבעיות שלנו לפסיכולוגית שלי עד אז. הייתי עסוקה באמא שלי ובעבודה. ממיע יותר עצבני ממה שאני זוכרת אותו בעבר, והוא מעיד על עצמו שהוא פחות שמח. בשנה הבאה יהיה בן 60 וקראתי שזה מאוד אופייני לגברים בגיל הזה. זה לא אומר שצריך לקבל את זה או שאי אפשר לטפל בזה, אבל זה מובן. רעידות האדמה פתחו נתיבי שיחה ביננו, הוא אמר לי הרבה מאוד דברים שלא אמר לי אף פעם על עצמו, על הביקורת העצמית שלו, על התיסכול שהוא מרגיש. הפסיכולוגית שלי שמחה בזמן האחרון שאנחנו סוף סוף רבים על הדברים האמיתיים ולא נעצרים על מה הרגשות השליליים שלו עושים לי. 

שאלתי אותו היום מה משמח אותו והוא אמר לי - כשאני מצליח לעשות מה שאני רוצה, כשהילדים בסדר, כשכולכם בסדר. הוא סידר לנו סיבים אופטימיים, מצחיק - התכוונתי לכתוב סיבים אופטיים ויצא לי סיבים אופטימיים. הוא קדח בקיר הבטון עם מקדחה מיוחדת באורך של כמעט מטר, והרים את אבני השפה של הרחוב כדי להעביר את הסיב מהבית שלנו דרך הבית של השכן לצד השני של הכביש. לפני שנה היה לנו ריב גדול על זה כי הוא הבין שזה מה שצריך לעשות ואני חשבתי שזה יותר מדי בלאגן. הוא עשה את זה והעביר אינטרנט בחוט ליד החדר שלנו שישדר לכל החדרים ועכשיו יש לנו אינטרנט מעולה, כשאין ניתוקים. הוא כל כך האנדי מן שזה לא יאומן - יודע לבנות, לתקן, להעביר חוטי חשמל ונקודות אינטרנט להתקין מנורות - כל דבר שצריך לעשות בבית הוא לומד לעשות. זה ממש כח על שלו.

הכח על שלי הוא להוציא אותנו לים ולמקומות כיפיים. זה כואב, כי הילדים גדולים, והם אצל החברים או בעבודה או בצבא או בלימודים או סתם לא בא להם, וכולנו צריכים לקבל את זה שעכשיו יהיו פעמים שאני וממיע והקטן נלך לים לבד וזה יהיה כיף גדול, גם בלי הגדולים. ואולי אפילו ניסע לדרום בהרכב חסר. כי יש לי חופשה של שבוע ובשבוע הזה אני רוצה להספיק הרבה דברים ואם זה לא מסתדר לאחד הילדים, אז בכל זאת ניסע. לא פשוט לי הקטע הזה, אבל היה כל כך כיף בים, רק שלושתינו. אף אחד לא רטן ולא היה צריך לתאם עמדות בין שישה אנשים, והיה פשוט וקל והקטן ואנחנו נורא נהננו. 

נראה מה נעשה מחר. לילה טוב!  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שואה ותקומה

טקס יום השואה בישוב שלי מאוד מרגש תמיד כי עושים אותו תלמידי כיתה יב' בהנחייתה של אמא מוכשרת בצורה יוצאת דופן שמצליחה להעביר דרכם מסרים מ...