יום שבת, 1 באוקטובר 2022

קצרים לשנה החדשה

 * לקח לי הרבה זמן (שנה) להגיע לספר "אדום חזק מאוד", אבל עכשיו כשהגעתי, הוא מרתק אותי ואני כל כך גאה באחיינית שלי שכתבה אותו. :-) מאוד ממליצה. 

* היינו אצל אח שלי בראש השנה והיה ממש נעים ונחמד. חברה שלי אומרת שמה שמחזיק משפחה זה הקשר בין הנשים. אני חושבת שהיא צודקת. אני מאוד אוהבת את אישתו של אחי ואני ואחותי מאוד קרובות.

* היום זה היום הראשון שלי בתור ראש מחלקה. אני מנסה להתמקד בדברים הטובים שאעשה ולא בעומס הצפוי לי. אני מקווה שאצליח לשמור על איזון טוב בין עצמי לעולם. בהתחלה זה בטח יהיה קשה, אבל בסופו של דבר אני מאמינה שאתרגל ואני מקווה שאפילו אהנה מזה.

* חוויתי עצירות לא נעימה בימים האחרונים. מה שעבד בסופו של דבר כף שמן זית על הבוקר, שתי כוסות מים חמים עם ג'ינג'ר וכורכום, ריצה בחום (כי קמתי מאוחר.). ממש לא רוצה שזה יחזור. ירקות וספורט אני חושבת, שהם התרופה. אני תוהה אם זה קשור לאוכל או לללחץ מראשות המחלקה.

* עוקצים אותנו כל הזמן. בלילה וביום. שמתי פרונטליין לשני החתולים, החלפנו את הכיסויים בספות בסלון ולפחות בסלון יש פחות עקיצות. מצאנו חרקים מעופפים קטנים שלא נראים כמו יתושים אבל היו מלאי דם. לא יודעת מה זה. לא נחמד.

* אני עורכת של גיליון מיוחד על נשים בתחום ההתפתחות והאבולוציה. הג'ורנלים, יותר מתמיד, משכנעים מדענים להיות עורכים של גיליונות מיוחדים בנושאים שלהם. כך המדענים פונים לחברים שלהם ומבקשים מהם לכתוב לג'ורנל (כמובן, שעל המאמרים החוקרים משלמים דמי פירסום). החברים שלהם יודעים שיהיה להם יותר קל לפרסם בנושא המיוחד, כי זה מאמר מוזמן והעורכים הם החברים שלהם. כולם מרוויחים מזה לכאורה - הג'ורנל מקבל מאמרים לפירסום, החברים מקבלים פירסום קצת יותר קל, העורכים מקדמים את הנושא שלהם ואת עצמם. אבל זה הרבה עבודה לעורכים ולכותבים. עד עכשיו אמרתי לא לכל מי שפנה אלי לערוך, אבל הנושא של נשים במדע יקר ללבי ולא הצלחתי להגיד לזה לא. נקווה שזאת תהיה חוויה מלמדת וטובה.

* קיבלנו גרנט גדול לקניית מיקרוסקופים. זה מאוד מאוד משמח, אבל עוד משהו לדאוג שירקום עוד וגידים. משהו טוב, כמו שאר הדברים שכתבתי עליהם למעלה, אבל בכל זאת, עוד.

* אחרי ששכנענו את כל העולם שקיפודי הים בונים את השלד שלהם כמו שבעלי חוליות בונים את כלי הדם שלהם, אני צריכה לשכנע שבכל זאת אפשר ללמוד מאיך שהקיפודים בונים את השלד שלהם על איך אנחנו בונים עצמות ושיניים. אנחנו בתיקונים של מאמר ושני גרנטים ואני לומדת המון. המעבדה מתקדמת מאוד יפה ואנחנו מגלים דברים חדשים כמעט כל שבוע. זמן ממש טוב למעבדה, ואני רוצה להיות שם בשבילם. אני רוצה מאוד להגיע לשכתוב הגרנט השני, אבל צריכה להכין מצגות ליצוג המחלקה השבוע ואין ימי עבודה. שנת הלימודים מתחילה ב-23 באוקטובר. השקט לפני הסערה.

* ממש נחמד לנו בבית. ממש ממש. אני מכינה אלבומי תמונות מהשנים שלנו בארה"ב. התחלתי ב2005 והגעתי ל2010. נשארו לי עוד שנתיים. זה נראה לי כמו חיים אחרים, אבל שלי. אבא נפטר ב-2009 אבל אמא שלי עדיין שם. אני מתגעגעת אליה ואליו הרבה מאוד בימים האחרונים. אולי כי זאת תקופת החגים.

* לפני ראש השנה ממיע ואני הגנבנו חמישישי בתל אביב במלון מקסים (מיוז) וראינו את מאמאמיה בהבימה. ביום שישי בבוקר הלכנו לים. היה מושלם. הבנתי שתל אביב היתה החלק השמח והקסום של הילדות שלי ולכן אני כל כך אוהבת אותה גם היום. 

* צום קל לאלו שצמים ויום כיפור משמעותי לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פסח שמח, עד כמה שאפשר.

 ברמה האישית הכל בסדר. יותר מבסדר, אפילו טוב, אבל הענן כל הזמן מרחף מעלינו, מזכיר לנו שעוד לא הגענו. מעולם לא לקחתי את המצב הלאומי של ישראל ...