יום שבת, 4 בפברואר 2023

המשמעות של כל זה. (מהסרט - הכל, בכל מקום, כל הזמן).

 תמיד חשבתי שזה לא ממש הוגן, כל הקיום האנושי הזה. ניסיתי למצוא תשובות במדע, אבל כל תגלית רק הקטינה עוד יותר את הקיום האנושי והמשמעות שלו, כמו שנאמר בצורה ממש יפה וקולעת בסרט "הכל, בכל מקום, כל הזמן." אהבתי מאוד גם את הדרך בה בחנו את העניין בסרט הזה. את זה שהגדולה של הגיבורה היתה שהיא לא מיצתה שום הזדמנות שהיתה לה לממש את הפוטנציאל שהיה לה והיא הגירסה הכי גרועה של עצמה בכל תחום, לכן מכאן אפשר רק להשתפר. הסרט הוא על הרבה דברים, וזה אחד מהם. 

לגיבורה של הסרט היה פוטנציאל להיות זמרת, לוחמת קונג פו, מדענית מבריקה ולעשות שם עולמי. אנחנו יודעים את זה בוודאות, כי המקבילות שלה ביקומים האחרים עשו את זה. אבל ביקום שלנו היא בעלת מכבסה, בבעיה עם מס הכנסה, לא מעריכה את בעלה, שמיואש ממנה, ולא מקבלת את הבת שלה. כך מתחיל הסרט, וממשיך בצורה מפתיעה, מצחיקה ונוגעת ללב. מצאתי את המשפטים המאוד יפים האלו שמתארים את המהות של הסרט:

Everything Everywhere All At Once is very thoughtful in its treatment of nihilism and depression, and it never gives an explicit answer to the problem of meaninglessness in an infinite universe. Instead, Everything Everywhere All At Once's meaning reveals itself to be a prolonged argument that, perhaps, the only meaning to be found in life is the people in it, and so the solution is to be present every moment possible.

כאן: https://screenrant.com/everything-everywhere-all-at-once-real-meaning-explained/ 

במילים שלי: 

הסרט מתייחס לניהיליזם ודיכאון בצורה מלאת מחשבה, ובעצם לא נותן תשובה מפורשת לבעיה של חוסר משמעות הקיום ביקום אינסופי. במקום זה, משמעות הסרט היא טיעון ממושך, שהמשמעות היחידה לחיים שאפשר למצוא בעולם, היא האנשים שנמצאים בו, ולכן הפתרון הוא להיות נוכח בכל רגע אפשרי.

זה כל כך נכון.

אתמול יצאנו לארוחת ערב במסעדה לחגוג את יום ההולדת ה-59 של ממיע. חייבת להודות, שכולנו שכחנו מיום ההולדת. בבוקר הוא מיהר לעשות טסט לאוטו שלי. כשהוא חזר הוא ישב לבדוק מחירים של מכוניות חשמליות. באיזה שהוא שלב הוא אמר לנו שקיבל הרבה ברכות ליום ההולדת וכולנו נחרדנו לגלות ששכחנו. הוא קיבל המון ברכות מתלמידים, מורים ומורות שמלמדים איתו, ובני משפחה אחרים. רציתי לראות איתו את הסרט "הכל, בכל מקום, כל הזמן, אבל כבר לא היה את זה ביס או בנטפליקס, אז ראינו את טופגאן החדש. לא ממש הסיגנון שלו... במסעדה היה ממש כיף. ממש. שגיא הצחיק את כולנו, הוא יודע להיות משוגע ומצחיק בצורה מקורית במיוחד. באיזה שהוא שלב הוא הראה לנו את השיר "כלב ים" וכולנו נפלנו מצחוק.  צילמתי אותם שרים את זה. היום ראינו את הסרט "שיר הים" והוא יצא לרוץ. זוהר עשתה לו עוגת מוס מוקה ועכשיו נצייר לו ברכות ונחגוג לו את יום ההולדת. 

האנשים שנמצאים פה, ולהיות נוכחת בכל רגע אפשרי.

שבוע טוב שיהיה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פסח שמח, עד כמה שאפשר.

 ברמה האישית הכל בסדר. יותר מבסדר, אפילו טוב, אבל הענן כל הזמן מרחף מעלינו, מזכיר לנו שעוד לא הגענו. מעולם לא לקחתי את המצב הלאומי של ישראל ...