יום שני, 23 במאי 2022

ביקור פתע

 בבוקר שאחרי יום העצמאות, אוסנת מקבלת הודעה בוואטסאפ מדבורה, מנהלת המעבדה שלה. אסתר, הכוהנת הגדולה בתחום, מגיעה היום למעבדה לביקור עם הסטודנטיות שלה. דבורה מסבירה שהיא ידעה שאסתר מצטרפת לסטודנטיות שלה רק היום בבוקר, ולצערה היא תגיע קצת יותר מאוחר היום. אוסנת מתרגשת מהביקור אבל נלחצת. היא ידעה שהסטודנטיות של אסתר רוצות לבוא לעשות ניסויים במכשיר החדש שלהן, אבל לא חשבה שאסתר עצמה תגיע.

אסתר היתה הסיבה העיקרית לבחירת הכיוון המרכזי של המעבדה. כשאוסנת חזרה מחו"ל והתחילה להקים את המעבדה, היא תכננה לעשות דברים אחרים לגמרי. אבל אז היא פגשה את אסתר הוקסמה מהעבודה והחדות שלה, והחליטה לעבוד על אותה שאלה, בכלים שלה. אחרי כמה שנים, אסתר הזמינה את אוסנת להרצות בכנס שהיא אירגנה והכירה לה את הקהילה שלה, שהקסימה את אוסנת. המחקר שהוצג בכנס היה פורץ דרך ורב תחומי והחוקרים היו נחמדים ומסבירי פנים. להפתעתה של אוסנת, הקהילה הזאת חיבקה ואימצה אותה לתוכה. לכן היא מרגישה שהיא חייבת הרבה מאוד לאסתר ומרגישה יראת כבוד כלפיה, כזאת ששמורה לאנשים מבריקים ורחבי אופקים במיוחד.

אוסנת הגיעה למעבדה וראתה שדבורה עדיין לא הגיעה. היא דאגה שלא יהיה מי שיסביר לסטודנטיות של אסתר איך לעבוד על המכשיר החדש. דבורה סימסה לה שחמיד, הסטודנט שלהן, יגיע עוד מעט וזה הרגיע את אוסנת. הדיוק, והסבלנות והנחישות של חמיד, עזרו לו לפתח מערכת שאוסנת לא האמינה שאפשרית במעבדה שלה. המערכת הזאת פתחה את דרך לחקור את הכיוונים המסוכנים שריקי חלמה עליהם אז, כשאוסנת לא הסכימה. ריקי וחמיד חברים טובים עד היום. איזה מזל יש לי עם אנשים, אוסנת חשבה לעצמה.

דבורה וחמיד הגיעו לפני אסתר והסטודנטיות שלה ודבורה היתה שם כדי להסביר להן איך להגיע למעבדה מתחנת הרכבת וכדי להרגיע את אוסנת.  כשדבורה והסטודנטיות עבדו על המכשיר, אסתר ואוסנת דיברו על המחקר שלהן. אוסנת מצאה את עצמה מוקסמת מהתגליות החדשות שאסתר חלקה איתה ומיד התחילה לחפש דרכים לפצח את החידה החדשה. היא שאלה את אסתר שאלות על הדרך בה היא רואה את התגלית וההקשרים שלה. דבורה הציעה שיצאו לשתות קפה ביחד, עד שהמכשיר יסיים את העבודה, כי לא צריך להחזיק לו את היד כשהוא מודד. אסתר, הסטודנטיות, דבורה ואוסנת ישבו ודיברו על המחקר בארומה. אוסנת מזמן לא הרגישה כל כך ערה. ההתרגשות הזאת שקורית, כשחוקרים מדברים על החידות שהן מנסים לפתור, היא אחד הדברים שהיא הכי אוהבת בעבודה שלה. היא רוצה להמשיך את השיחה הזאת עוד ועוד, אבל הסטודנטיות צריכות לחזור הביתה, והן חוזרות למעבדה.

כשהסטודנטיות שומרות את התוצאות במחשב שלהן, אסתר מספרת לאוסנת על ההיסטוריה המשפחתית שלה, ואוסנת מגלה שאמא שלה ובעלה של אסתר נולדו באותה מדינה. זה מפתיע אותה וגורם לה להרגיש קרובה יותר לאסתר. דבורה נפרדת מאסתר בחיבוק, ואומרת לה שאמרה בבוקר לבת שלה, שהיום הרוק סטאר מגיעה למעבדה. כולן צוחקות. יש לי מזל ענק עם אנשים, אוסנת חושבת לעצמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איזה שבוע, שבועיים, שלושה.

9.3.2024 איזה שבוע, איזה שבוע עבר עלי, כמעט יותר מדי, פתחי לי את הדלת... זה היה שבוע ששרדתי בקושי, ניצחתי, אבל חטפתי וירוס שהדביק אותי למיטה...