יום רביעי, 29 באפריל 2020

יום עצמאות שמח ולינק להקלטה של ההרצאה שלי

למי שפספס ובכל זאת רוצה לשמוע לינק להקלטה של ההרצאה שלי בזום. היה ממש כיף! שאלות מדהימות שמאוד נהניתי לענות עליהן - ממש חוויה מתקנת לכל הפעמים שלא הצלחתי להסביר את מה שרציתי! :-)

=================================================
בסופו של דבר דחינו את ההרצאה שלי לקהל הרחב למחר (יום חמישי ה-30 לאפריל) בתשע בערב, בלינק הזה. אפשר גם כאן. (דחינו ברגע ששמנו לב שקבענו את ההרצאה המקורית לערב יום השואה.... תקופה מבלבלת זאת, מצטערת למי שניסה להכנס ולא הבין מה קורה.). זה התיאור של ההרצאה:

כולנו התחלנו את חיינו כתא אחד, הביצית המופרית, ממנו התחלקו מיליוני תאים שהתמיינו למאות גורלות שונים ויצרו את מבנה הגוף שלנו. כיצד תאים מחליטים על גורלם? איפה וכיצד תוכנית ההתמיינות מקודדת בדנא? איך שינויים בתוכנית הגנטית במהלך האבולוציה גורמים להופעת מבני גוף ואיברים חדשים? במעבדה אנחנו מנסים לענות על השאלות האלו בעזרת שימוש בקיפודי הים בתור חיית מודל. העוברים של קיפודי הים קטנים ושקופים ואפשר לעקוב אחרי ההתפתחות העוברית מתחת למיקרוסקופ. אפשר גם להפריע לביטוי של גנים וללמוד על התפקיד שלהם בהתפתחות העוברית. במחקר שלנו גילינו כי התוכנית הגנטית שבעזרתה מייצר קיפוד הים את השלד שלו דומה מאוד לתוכנית הגנטית שעזרתה אנחנו בונים את כלי הדם שלנו, במהלך ההתפתחות העוברית ובמצבים פתולוגיים, כמו סרטן. מה הקשר בין שלד קלציט לבין כלי דם? מסתבר שאותה מולקולה שגידול סרטני משחרר כדי לגרום לכלי דם לשלוח שלוחות חדשות לעברו שמאפשרות לו לגדול ולהתפשט, נשלחת מתאי קיפוד הים וגורמת לצמיחה של השלד. אם תרצו לשמוע עוד – תבואו להרצאה!

מקווה שיהיה למי שיבוא מעניין. 

(יום העצמאות לא מרגיש חגיגי בלי היציאה לרחוב, החגיגות והזיקוקים. חידון התנך בזום - מאוד שמחתי שזכתה נערה ישראלית!)






        

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פסח שמח, עד כמה שאפשר.

 ברמה האישית הכל בסדר. יותר מבסדר, אפילו טוב, אבל הענן כל הזמן מרחף מעלינו, מזכיר לנו שעוד לא הגענו. מעולם לא לקחתי את המצב הלאומי של ישראל ...